Moni ei vält­tä­mät­tä tie­dä, et­tä Sa­ta­kun­nas­ta löy­tyy usei­ta te­ki­jöi­tä vi­de­oi­den sa­ral­la. Am­mat­ti­lai­sia löy­tyy kai­ken­lai­seen tar­pee­seen, ai­na ur­hei­lu­ta­pah­tu­mis­ta isom­piin mai­no­se­lo­ku­viin. Pai­kal­li­suut­ta oli­si hyvä vaa­lia myös täl­lä alal­la, se saat­taa sa­mal­la ol­la myös kus­tan­nus­te­hok­kaam­paa.

-Vi­de­o­tuo­tan­toa ei tar­vit­se ti­la­ta Po­ria kau­em­paa, vaan meil­tä Mi­a­co Ci­ne­mal­ta asi­a­kas saa laa­duk­kaan vi­de­o­tuo­tan­non. Pai­kal­li­nen ei tar­koi­ta vä­hem­pää, Mi­a­co Ci­ne­man toi­mi­tus­joh­ta­ja Ant­ti Kyy­rö to­te­aa.

Tun­tei­den vä­lit­tä­mi­nen ja esit­tä­mi­nen saat­taa kuu­los­taa hie­man vie­raal­ta jäy­häs­tä sa­ta­kun­ta­lai­ses­ta, mut­ta sil­lä on iso mer­ki­tys var­sin­kin vi­de­o­tuo­tan­nos­sa.

- Kai­kes­sa mark­ki­noin­nis­sa tär­kein­tä on tun­ne­jäl­jen jät­tä­mi­nen. Tätä pe­ri­aa­tet­ta py­rin to­teut­ta­maan Mi­a­con te­ke­mis­sä tuo­tan­nois­sa, al­le­vii­vaa Ant­ti Kyy­rö yh­ti­ön slo­ga­nia.

Kyy­rö pe­rus­ti Mi­a­co Ci­ne­man rei­lu vuo­si­kym­men sit­ten muu­ta­man ys­tä­vän­sä kans­sa ja vuon­na 2018 oli ai­ka siir­tyä yk­si­ny­rit­tä­jäk­si. Vuo­sien ai­ka­na Mi­a­co Ci­ne­ma on muo­tou­tu­nut täy­den pal­ve­lun me­di­a­ta­lok­si, joka tuot­taa niin mai­nok­set, esit­te­ly­vi­de­ot, do­ku­men­tit, elo­ku­vat kuin tv-oh­jel­mat­kin. Pää­pai­no on yri­tys­ten mark­ki­noin­ti­vi­de­ot ja ny­ky­ään myös va­lo­ku­vaus.

Ke­säl­lä Kyy­rö sai ai­nut­laa­tui­sen mah­dol­li­suu­den työs­ken­nel­lä liki kol­me viik­koa Pa­rii­sin olym­pi­a­lai­sia ku­vaa­mas­sa. Hän työs­ken­te­li YLE:n toi­mek­si­an­nos­ta ja Kyy­rön ku­vaa­mia lä­he­tyk­siä esi­tet­tiin useil­la eri te­le­vi­si­o­ka­na­vil­la ym­pä­ri Eu­roop­paa. Työ siis kul­jet­taa toi­si­naan kau­ak­si­kin, ei­kä yk­si­kään työ­päi­vä ole ko­pio toi­ses­ta, sii­nä pii­lee myös työn vie­hä­tys.

Kyy­rö läh­tee mie­lel­lään kai­ken­lai­siin toi­mek­si­an­toi­hin, mut­ta eri­tyi­ses­ti fes­ti­vaa­lit ja isot kei­kat ovat jää­neet mie­leen.

-Myös sel­lai­set haas­tat­te­lut ja kes­kus­te­lut ovat mie­len­kiin­toi­sia, jos­sa haas­ta­tel­ta­va suh­tau­tuu in­to­hi­moi­ses­ti asi­aan­sa. Tä­mä­kin on kyt­kök­ses­sä tun­tei­siin ja nii­den vä­lit­tä­mi­seen.

Ai­na suun­nit­te­luun ei tar­vit­se käyt­tää kuu­kau­sia, vaan vi­deo voi­daan to­teut­taa tar­vit­ta­es­sa no­pe­al­la­kin ai­ka­tau­lul­la, jo­ten Kyy­rö roh­kai­see ot­ta­maan yh­teyt­tä, vaik­ka ai­ka­tau­lu oli­si tiuk­ka­kin.

On myös hyvä muis­taa, et­tä liik­ku­va kuva ta­voit­taa eri ta­voin kuin pelk­kä va­lo­ku­va, jo­ten laa­duk­kaa­seen mai­nos­vi­de­oon si­joit­ta­mi­nen kan­nat­taa jo pel­käs­tään nä­ky­vyy­den vuok­si.